ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁ. Quality of life issues - based on previous research results. In Quality of Life in the Contexts of Health and Illness. první. Brno: MSD, s. r. o., 2008, p. 16-30. ISBN 978-80-7392-073-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Quality of life issues - based on previous research results
Name in Czech Otázky kvality života na základě předchozích výzkumů
Authors ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁ.
Edition první. Brno, Quality of Life in the Contexts of Health and Illness, p. 16-30, 15 pp. 2008.
Publisher MSD, s. r. o.
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-073-9
Keywords in English quality of life quality of life structure quality of life dynamics teaching profession adolescent youth
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Changed: 1/7/2009 19:23.
Abstract
In this article several research studies are summarized dealing with examination of quality of life for women teachers of elementary schools and adolescent youth. In the presented results the quality of life structure is emphasized that is changing qualitatively with age; by interpretation of the data on quality of life it is appropriate to consider the age; the quality of life depends specifically on health and on development of a pedagogical career; several quality of life characteristics of the young age can signal a health peril for some later time. The quality of life can be influenced by education, self-education and psychotherapy.
Abstract (in Czech)
V článku je shrnuto několik studií, v nichž se autoři zabývali zkoumáním kvality života u učitelek základních škol a u adolescentní mládeže. Ve výsledcích se klade důraz na studium struktury kvality života, která se věkem kvalitativně mění, věk je dobré zvažovat při interpretaci údajů o kvalitě života, je specificky závislá na zdraví a na průběhu výkonu pedagogického povolání; některé charakteristiky kvality života v mladém věku mohou signalizovat pozdější zdravotní ohrožení. Kvalitu života je možno programově, tedy výchovně, sebevýchovně či psychoterapeuticky ovlivňovat.
Links
IAA7025403, research and development projectName: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 24/7/2024 16:41