W 2008

Projekt galerijních animací Katedry výtvarné výchovy PdF MU v Muzeu města Brna na hradě Špilberku

SVÁTKOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Projekt galerijních animací Katedry výtvarné výchovy PdF MU v Muzeu města Brna na hradě Špilberku

Name in Czech

Projekt galerijních animací Katedry výtvarné výchovy PdF MU v Muzeu města Brna na hradě Špilberku,vedení studentských praxí

Name (in English)

Art education project of the students Department of Art of the Education Faculty Masaryk University in Brno City Museum at the Spilberk

Authors

SVÁTKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2008

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00034669

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

gallery animation; gallery and museum education; art education; accompanying programs; intermediation of art; commnunication field; performance art; artwork interpretation; interpretation framework
Změněno: 17/1/2009 23:48, MgA. Mgr. Barbora Svátková, Ph.D.

Abstract

V originále

Studenti Katedry výtvarné výchovy PdF MU tvoří a testují v rámci své pedagogické praxe ojedinělý návrh, nový typ galerijně a muzejně pedagogického projektu tzv. hradní animace, který slouží jako interaktivní prohlídka zaměřená k prostředí hradu Špilberku. Nový formát tzv. hradní animace vychází z mezioborových vztahů současné výtvarné edukace a dotýká se průřezových témat rámcových vzdělávacích programů.

In English

Students at the Department of art education within the Pedagogical faculty of Masaryk University creates and works on unique design, a new type of gallery and museum education project called castle animation, which is serving as an interactive tour devoted to Špilberk castle as a part of their educational experience. The new format of the castle animation is based on inter-relationships of art education and cross-cutting issues affecting the framework of educational programs.