Detailed Information on Publication Record
2008
Projekt galerijních animací Katedry výtvarné výchovy PdF MU v Muzeu města Brna na hradě Špilberku
SVÁTKOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Projekt galerijních animací Katedry výtvarné výchovy PdF MU v Muzeu města Brna na hradě Špilberku
Name in Czech
Projekt galerijních animací Katedry výtvarné výchovy PdF MU v Muzeu města Brna na hradě Špilberku,vedení studentských praxí
Name (in English)
Art education project of the students Department of Art of the Education Faculty Masaryk University in Brno City Museum at the Spilberk
Authors
SVÁTKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
2008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00034669
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
gallery animation; gallery and museum education; art education; accompanying programs; intermediation of art; commnunication field; performance art; artwork interpretation; interpretation framework
Tags
Změněno: 17/1/2009 23:48, MgA. Mgr. Barbora Svátková, Ph.D.
V originále
Studenti Katedry výtvarné výchovy PdF MU tvoří a testují v rámci své pedagogické praxe ojedinělý návrh, nový typ galerijně a muzejně pedagogického projektu tzv. hradní animace, který slouží jako interaktivní prohlídka zaměřená k prostředí hradu Špilberku. Nový formát tzv. hradní animace vychází z mezioborových vztahů současné výtvarné edukace a dotýká se průřezových témat rámcových vzdělávacích programů.
In English
Students at the Department of art education within the Pedagogical faculty of Masaryk University creates and works on unique design, a new type of gallery and museum education project called castle animation, which is serving as an interactive tour devoted to Špilberk castle as a part of their educational experience. The new format of the castle animation is based on inter-relationships of art education and cross-cutting issues affecting the framework of educational programs.