JEDLIČKOVÁ, Helena. Dynamic model of experiential learning = Education for the 21st century, Environment, Sustainability and Health. In Konference: Aktuálne vývojové trendy ve vyučování. 2008. ISBN 978-80-8082-182-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dynamic model of experiential learning = Education for the 21st century, Environment, Sustainability and Health
Název česky Dynamický model zkušenostního učení ve vzdělávání pro 21. století, udržitelný rozvoj a zdraví
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Vydání Konference: Aktuálne vývojové trendy ve vyučování, 2008.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8082-182-1
Klíčová slova česky Vzdělávání pro 21. stol. Udržitelný rozvoj a zdraví. Učení podporované počítačem. Znalostní báze vyučování
Klíčová slova anglicky Education for the 21st century. Environment Sustainability and Health. E-learning. Knowledge Base of Teaching.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 17. 3. 2010 21:16.
Anotace
The thesis deals with the importance of the education for sustainable development, learning by doing principles, informatics and IT technology for the implementation of the most significant hypertext technology in the sphere of education e learning. An action research, performed on the Department of Biology of Faculty of Education MU Brno in years 1996 2008, has shown that the basis of student teachers training should lie mostly in experiential learning and e learning, in integration of expertise with didactics and in student creativity. It seems that one of the ways is making use of action research and project teaching in science subjects as a method in which an integrated professional teaching can be pointed to the branch didactics pedagogical practice and an independent group work of students in the form of group thematic seminar theses being gradually realized in several subjects.
Anotace česky
Prezentace práce se zabývá významem vzdělávání pro udržitelný rozvoj s využitím zkušenostního učení, informatiky a výpočetní techniky v úspěšné implementaci nejvýznamnější hypertextové technologie vzdělávání: e learningu. Pomocí akčního výzkumu, který byl realizován na katedře biologie PdF MU v Brně v letech 1996 až 2008 bylo zjištěno, že příprava budoucích učitelů by měla být založena na zkušenostním učení, integraci odborné a didaktické složky a tvořivosti studentů. Základem je pedagogický konstruktivismus s využitím e learningu v integrovaném přírodovědném vzdělávání. Využití akčního výzkumu a projektové výuky v odborných předmětech se jeví jako jedna z cest, kde se propojí integrovaná odborná výuka s oborovou didaktikou, pedagogickou praxí a samostatnou skupinovou prací studentů v podobě tématických seminárních prací, realizovaných ve skupinách postupně v několika navazujících předmětech.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 00:23