Detailed Information on Publication Record
2008
Využití videomédií ve výuce chemie na ZŠ
PLUCKOVÁ, IrenaBasic information
Original name
Využití videomédií ve výuce chemie na ZŠ
Name in Czech
Využití videomédií ve výuce chemie na ZŠ
Name (in English)
Effectiveness of Video-media Advantage in the Chemistry Teaching
Authors
Edition
PedF MU, 2008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Účelové publikace
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
video;chemické pokusy;
Keywords in English
Video;Chemical Experiments;
Tags
Změněno: 30/6/2009 13:48, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
V originále
Hlavním cílem této práce bylo, pokusit se o co nejkompletnější analýzu a interpretaci videoseriálu Chemické pokusy pro základní školy I,III a jeho využití ve výuce předmětu chemie na základní škole. Dílčí cíle práce se pak týkají těchto tématických okruhů: výukových technologií, školních chemických pokusů, videa ve výuce chemie, analýzy vdeoseriálu, návrhů didaktických aplikací v rámci metodické příručky videoseriálu Chemické pokusy pro základní školy I,III a ověření účinnosti didaktických návrhů a aplikací v reálné výuce předmětu chemie. Na základě hypotéz, které jsem si stanovila, proběhl výzkum v reálné praxi na základní škole. Nejprve byla vytvořena metodika jednotlivých vyučovacích hodin na téma Směsi v osmém ročníku a téma Soli v devátém ročníku. U obou témat byly využity reálné školní chemické pokusy a chemické videopokusy. Po té jsem uskutečnila chemický didaktický experiment s využitím didaktického testu na dané téma. Jeho výsledky jsou prezentovány v patnácté kapitole a v přílohách mé disertační práce. Tímto didaktickým experimentem byly potvrzeny stanovené hypotézy a v práci byly rovněž splněny předem určené cíle. Disertační práce je výsledkem mých pedagogických zkušeností a mnohaleté praxe s výukou na základní i vysoké škole. Věřím, že bude přínosem pro učitele na základních školách a pro studenty na naší katedře chemie PdF MU Brno.
In English
The topic of thesis is Effectiveness of Video-media Advantage in the Chemistry Teaching. A complex analysis of movie (Chemical Experiments for Basic School I-III) and its interpretation and practice using was main goal. The work contains some chapters: teaching technology, school chemical experiments, movies as chemistry education media, analysis of movie (Chemical Experiments for Basic School I-III) and its application in chemistry teaching. The research was accomplished on Mixture and Salt topics. Both were made with chemistry experiment using, and on the other hand as video-experiment. Comparative analysis both of type experiments was performed. A didactical test was used for this investigation. The predictions were verified. Conclusions were used at the chemistry teaching on a basic school and also on Department of Chemistry for pregradual teaching.