ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Pozitivní motivace rozvoje vyjadřovacích schopností žáků základní školy (Positive motivation of development of communication skills of pupils oh the elementary schools). In Inovácie vo vyučovaní jazyka a literatúry. 1st ed. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2008, p. 437–442. ISBN 978-80-8068-800-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pozitivní motivace rozvoje vyjadřovacích schopností žáků základní školy
Name in Czech Pozitivní motivace rozvoje vyjadřovacích schopností žáků základní školy
Name (in English) Positive motivation of development of communication skills of pupils oh the elementary schools
Authors ONDRÁŠKOVÁ, Karla (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Prešov, Inovácie vo vyučovaní jazyka a literatúry, p. 437–442, 6 pp. 2008.
Publisher Prešovská univerzita v Prešove
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00034694
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8068-800-4
Keywords in English elementary school - Czech language - positive motivation - vocabulary - communication skills - development
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Changed: 20/4/2009 13:51.
Abstract
Autorka se ve svém příspěvku zabývá pozitivní motivací žáků základních škol ve vyučovacím předmětu český jazyk na příkladu rozvoje slovní zásoby. Vypracovala projekt, který byl realizován v deseti vyučovacích hodinách. Konkrétní příklady jsou z projektu Moje obec a já. V první a poslední hodině žáci psali slohové cvičení o své obci. Ve druhé až deváté hodině se žáci věnovali činnostem rozvíjejícím jejich pozorování, slovní zásobu a komunikační dovednosti (kronika, historie obce, návštěva městského úřadu, beseda s významnými občany apod.). Počáteční a finální práce byly srovnávány a statisticky hodnoceny
Abstract (in English)
The author in her contribution deals with the positive motivation of pupils in primary schools in the Czech language lessons as an example of the development of vocabulary. She has developed a project that has been realised in ten lessons already. Specific examples has been taken from the project called My community and me. In the first and last lesson the pupils wrote an essay about their village. From the second to ninth lesson the pupils were developing their observation skills, vocabulary, and communication skills ( chronicle, history of the village, visit of the town offices,discussion with prominent Citizen , etc.). Initial and final work were compared and statistically evaluated
PrintDisplayed: 20/8/2024 06:39