D 2009

Několik glos k výchovnému působení hudby

CRHA, Bedřich

Basic information

Original name

Několik glos k výchovnému působení hudby

Name in Czech

Několik glos k výchovnému působení hudby

Name (in English)

Some Notes to the Educational effect of Music

Authors

CRHA, Bedřich (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

http://www.osu.cz/konference/khv/ Mezinárodní webový sborník hudební výchovy 2009 č.1, p. 32 - 38, 7 pp. 2009

Publisher

Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00034696

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

Keywords in English

Music Pedagogy; Education; Sociology; art music; pop music; axiological hierarchy and stratification; empirical research

Tags

art music, axiological hierarchy and stratification, Education, Music pedagogy, pop music, sociology

Tags

Reviewed
Změněno: 24/2/2010 12:58, doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.

Abstract

ORIG EN

V originále

V úvahách o působení a vlivu hudby je zpravidla implicitně přítomen apriorní předpoklad pozitivního vlivu hudby na člověka pramenící pravděpodobně z pocitu, že neustálým stykem s hudbou se jedinec automaticky dostává k hodnotám, které hudba jako druh umění může přinášet. Příspěvek vychází ze závěrů dlouholetých výzkumů a nabízí několik myšlenek o podmínkách, za kterých tento předpoklad může být naplněn.

In English

In thinking about effects of music on the human mind there is a precarious supposal of positive effect usualy implicitly presented which probably comes from the feeling that human automatically gets into the values when listens to the music which can be brought by it as a specific kind of art. The contribution comes from the results of long-time specific researches, offers some suggestions about conditions in which this supposal can be fullfilled.
Displayed: 12/11/2024 11:50