Detailed Information on Publication Record
2008
Einige Anmerkungen zu berufsorientiertem und fachsprachlichem Deutschunterricht aus linguistischer und didaktisch-methodischer Sicht. Medizinische Fachsprache.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Einige Anmerkungen zu berufsorientiertem und fachsprachlichem Deutschunterricht aus linguistischer und didaktisch-methodischer Sicht. Medizinische Fachsprache.
Name in Czech
Několik poznámek výuce profesní a odborné němčina z lingvistického a lingvodidaktického hlediska. Odborný jazyk lékařství.
Name (in English)
Notes on Teaching Professional and Technical German from Linguistic and Methodological Perspective.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno, 2008, 1803-4411
Other information
Language
German
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00034697
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
learning and teaching of German as a foreign language; professional and technical German: lingustic; methodology
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/1/2009 15:35, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Im Beitrag werden die bedeutendsten Merkmalen und Ziele des fachsprachlichen und berufsorientierten Sprachenunterrichts skizziert, am Beispiel der medizinischen Fachsprache die linguistischen Spezifika von Fachsprachen erörtet und konkrete Unterrichtsvefahren vorgestellt.
In Czech
Článek se zabývá charakteristickými rysy a cíli profesně a odborně orientované výuky němčiny, na příkladu odborného jazyka medicíny jsou představeny typické znaky odborného jazyka z lingvistického hlediska a zároveň uvedeny příklady konkrétních metodických postupů.
In English
The paper discusses the most significant features and aims of teaching professional and technical aspects of foreign languages, focusing on the example of professional language of medicine. Linguistic criteria of the professional language are considered and concrete teaching processes are presented.