VOJTOVÁ, Věra. Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze. (Mainstream Students´ Attitudes to School Environment.). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, p. 285 - 298, 23 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-210-4736-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze.
Name in Czech Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze.
Name (in English) Mainstream Students´ Attitudes to School Environment.
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 285 - 298, 23 pp. Edice pedagogické literatury, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027560
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4736-5
Keywords (in Czech) Postoje žáků; kvalita života školy; školní prostředí; úspěch a příležitost; negativní prožívání; podpora identity
Keywords in English Pupils attitudes; quality of school life; school enviroment; achievement; opportunity; support of identity;
Tags kvalita života školy, negativní prožívání, podpora identity, Postoje žáků, úspěch a příležitost, školní prostředí
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 25/3/2010 07:04.
Abstract
Postoje žáků ke školními prostředí jsou centrálním elementem pro vyhodnocování kvality školního prostředí a jeho inkluzivní dimenze. Kapitola prezentuje empirické šetření - deskriptivní analýzu postojů žáků základních škol ke vzdělávání.
Abstract (in English)
Pupils attitudes are the main aspect for quality of school life and its inclusive dimension. The chapter introduces research outcomes concerning students attitudes to their learning and education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 01:24