VOJTOVÁ, Věra. (Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání ((Special) Educational Needs of students in risk and with behavioural disorders and quality of education). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, p. 273-284, 11 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-210-4736-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name (Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání
Name in Czech (Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání
Name (in English) (Special) Educational Needs of students in risk and with behavioural disorders and quality of education
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 273-284, 11 pp. Edice pedagogické literatury, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027562
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4736-5
Keywords (in Czech) Vzdělávání; vyloučení ze vzdělávání; riziko poruchy chování; porucha chování; postoje ke škole; kvalita školy; biopsychosociální model poruchy chování; speciální vzdělávací potřeby; škola pro všechny
Keywords in English Education; exclusion from education; risk of behavioural disorder; behavioural disorder; school attitudes; quality of school life; biopsychosocial model of behavioural disorder; special educational needs; school for all.
Tags behavioural disorder, Education, exclusion from education, quality of school life, risk of behavioural disorder, school attitudes, school for all., special educational needs
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 1/3/2010 18:43.
Abstract
Negativní postoje žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování ke vzdělávání posilují nežádoucí projevy chování. Změna postojů, motivace a radost k učení a z učení jsou cestou k pozitivním změnám v chování.Prezentace teoretického výzkumu.
Abstract (in English)
Students at risk of behavioural disorder and with behavioural disorder attitudes to education seems to be poor. Changes in these attitudes, motivation and pleasure in learning processes could be the starting point for positive changes in students behavioural too. Research outcomes.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/4/2024 08:21