Detailed Information on Publication Record
2008
(Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
(Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání
Name in Czech
(Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání
Name (in English)
(Special) Educational Needs of students in risk and with behavioural disorders and quality of education
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 273-284, 11 pp. Edice pedagogické literatury, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027562
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4736-5
Keywords (in Czech)
Vzdělávání; vyloučení ze vzdělávání; riziko poruchy chování; porucha chování; postoje ke škole; kvalita školy; biopsychosociální model poruchy chování; speciální vzdělávací potřeby; škola pro všechny
Keywords in English
Education; exclusion from education; risk of behavioural disorder; behavioural disorder; school attitudes; quality of school life; biopsychosocial model of behavioural disorder; special educational needs; school for all.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 1/3/2010 18:43, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Negativní postoje žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování ke vzdělávání posilují nežádoucí projevy chování. Změna postojů, motivace a radost k učení a z učení jsou cestou k pozitivním změnám v chování.Prezentace teoretického výzkumu.
In English
Students at risk of behavioural disorder and with behavioural disorder attitudes to education seems to be poor. Changes in these attitudes, motivation and pleasure in learning processes could be the starting point for positive changes in students behavioural too. Research outcomes.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|