C 2008

(Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání

VOJTOVÁ, Věra

Basic information

Original name

(Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání

Name in Czech

(Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání

Name (in English)

(Special) Educational Needs of students in risk and with behavioural disorders and quality of education

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 273-284, 11 pp. Edice pedagogické literatury, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027562

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4736-5

Keywords (in Czech)

Vzdělávání; vyloučení ze vzdělávání; riziko poruchy chování; porucha chování; postoje ke škole; kvalita školy; biopsychosociální model poruchy chování; speciální vzdělávací potřeby; škola pro všechny

Keywords in English

Education; exclusion from education; risk of behavioural disorder; behavioural disorder; school attitudes; quality of school life; biopsychosocial model of behavioural disorder; special educational needs; school for all.

Tags

Reviewed
Změněno: 1/3/2010 18:43, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Negativní postoje žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování ke vzdělávání posilují nežádoucí projevy chování. Změna postojů, motivace a radost k učení a z učení jsou cestou k pozitivním změnám v chování.Prezentace teoretického výzkumu.

In English

Students at risk of behavioural disorder and with behavioural disorder attitudes to education seems to be poor. Changes in these attitudes, motivation and pleasure in learning processes could be the starting point for positive changes in students behavioural too. Research outcomes.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education