Informační systém MU
HORÁKOVÁ, Radka. Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. první. Brno: Paido, Brno, 2008, s. 123-136. Pedagogické publikace. ISBN 978-80-7315-168-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji
Název česky Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji
Název anglicky Teacher´s preparedeness for integration of pupils with hearing impairment to the primary schools in South Moravia region
Autoři HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 123-136, 14 s. Pedagogické publikace, 2008.
Nakladatel Paido, Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00051110
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-168-3
Klíčová slova anglicky person with hearing impairment; integration; inclusion; centers providing special care; common primary school; communication skills; degrees of hearing impairment; teachers preparedness for integration of pupils with hearing impairment
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 28. 3. 2012 17:47.
Anotace
Předkládanou kapitolu lze chápat jako závěrečnou zprávu z provedeného dílčího výzkumného šetření, jehož cílem bylo zaměřit se na výskyt narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení u žáků běžných základních škol Jihomoravského kraje. Autorka se v úvodní části textu zamýšlí nad faktory ovlivňujícími úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace řadí vysokou úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením a jejich schopnost se s tímto smyslovým postižením dostatečně vyrovnat. V článku je uvedena interpretace výsledků dotazníkového šetření, které bylo zpracováno metodou univariační analýzy. Jednotlivé položky byly analyzovány, graficky znázorněny a okomentovány.
Anotace anglicky
Presentated chapter can be understood as a concluding report from the executed partial research, which aim was to focuse on occurence of disturbed communication skill and hearing impairment at the common elementary school pupils in South Moravia region. In the foreword the author is reflecting factors influencing achievment of integration, e.g. measure of hearing impairment. She consideres high level of communication skills of people with hearing impairment as a fundamental assumption for successful integration a well as an ability to come to terms with this handicap. There is introduced interpretation of results from questioner research, which was processed by univariation analysis method. Particular items were analysed, represented in charts and annotated.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 18. 7. 2024 08:32