Detailed Information on Publication Record
2008
Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka
VOJTKOVÁ, NaděždaBasic information
Original name
Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka
Name in Czech
Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka
Authors
VOJTKOVÁ, Naděžda
Edition
Brno, 2008
Publisher
Neuvedeno
Other information
Language
English
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7399-649-9
Keywords in English
reader development;literacy;primary education;secondary education; reading scheme
Změněno: 24/1/2009 19:34, Mgr. Naděžda Vojtková
V originále
CD includes two complete diploma thesis (Mgr. Zuzana Tomková Using Literature in ELT in the Secondary School: Extensive Reading ; Bc. Lucie Žigárdyová Developing Reading and Visual Literacy ), the complete reading scheme for the primary level of a basic school (years 1 to 5) with lesson plans and two detailed and piloted series of lessons with reflections and handouts, the complete reading scheme for upper primary level of a basic school (years 6 to 9) with piloted activities that are based on two suggested titles and finally the reading scheme for the secondary school with detailed suggestions on how to set up a reading programme with secondary school students and one detailed and piloted set of lesson plans based on one of the books with the reflections and final small scale reasearch.
In Czech
Fakultního projektu se zúčastnily tři studentky následného magisterského programu lektorství anglického jazyka, které studují kombinovanou formou výuky, což jim umožňuje současně vyučovat na školách. Tři účastnice projektu byly vybrány tak, aby pokryly tři stupně vzdělávacího systému, první stupeň ZŠ, druhý stupeň ZŠ a třetí stupeň, tj. střední školu. Všechny tři účastnice si vybraly jako téma své diplomové práce výchovu ke čtenářství v hodinách anglického jazyka a zpracovaly jej s přihlédnutím ke specifikům svých žáků a studentů.