VOJTKOVÁ, Naděžda. Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka (Reader´s Development in English Classes). Brno: Neuvedeno, 2008. ISBN 978-80-7399-649-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka
Name in Czech Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka
Authors VOJTKOVÁ, Naděžda.
Edition Brno, 2008.
Publisher Neuvedeno
Other information
Original language English
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7399-649-9
Keywords in English reader development;literacy;primary education;secondary education; reading scheme
Tags literacy, primary education, reader development, reading scheme, Secondary education
Changed by Changed by: Mgr. Naděžda Vojtková, učo 32214. Changed: 24/1/2009 19:34.
Abstract
CD includes two complete diploma thesis (Mgr. Zuzana Tomková Using Literature in ELT in the Secondary School: Extensive Reading ; Bc. Lucie Žigárdyová Developing Reading and Visual Literacy ), the complete reading scheme for the primary level of a basic school (years 1 to 5) with lesson plans and two detailed and piloted series of lessons with reflections and handouts, the complete reading scheme for upper primary level of a basic school (years 6 to 9) with piloted activities that are based on two suggested titles and finally the reading scheme for the secondary school with detailed suggestions on how to set up a reading programme with secondary school students and one detailed and piloted set of lesson plans based on one of the books with the reflections and final small scale reasearch.
Abstract (in Czech)
Fakultního projektu se zúčastnily tři studentky následného magisterského programu lektorství anglického jazyka, které studují kombinovanou formou výuky, což jim umožňuje současně vyučovat na školách. Tři účastnice projektu byly vybrány tak, aby pokryly tři stupně vzdělávacího systému, první stupeň ZŠ, druhý stupeň ZŠ a třetí stupeň, tj. střední školu. Všechny tři účastnice si vybraly jako téma své diplomové práce výchovu ke čtenářství v hodinách anglického jazyka a zpracovaly jej s přihlédnutím ke specifikům svých žáků a studentů.
PrintDisplayed: 19/6/2024 16:59