c 2008

Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka

VOJTKOVÁ, Naděžda

Basic information

Original name

Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka

Name in Czech

Výchova ke čtenářství v hodinách anglického jazyka

Authors

VOJTKOVÁ, Naděžda

Edition

Brno, 2008

Publisher

Neuvedeno

Other information

Language

English

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7399-649-9

Keywords in English

reader development;literacy;primary education;secondary education; reading scheme
Změněno: 24/1/2009 19:34, Mgr. Naděžda Vojtková

Abstract

V originále

CD includes two complete diploma thesis (Mgr. Zuzana Tomková Using Literature in ELT in the Secondary School: Extensive Reading ; Bc. Lucie Žigárdyová Developing Reading and Visual Literacy ), the complete reading scheme for the primary level of a basic school (years 1 to 5) with lesson plans and two detailed and piloted series of lessons with reflections and handouts, the complete reading scheme for upper primary level of a basic school (years 6 to 9) with piloted activities that are based on two suggested titles and finally the reading scheme for the secondary school with detailed suggestions on how to set up a reading programme with secondary school students and one detailed and piloted set of lesson plans based on one of the books with the reflections and final small scale reasearch.

In Czech

Fakultního projektu se zúčastnily tři studentky následného magisterského programu lektorství anglického jazyka, které studují kombinovanou formou výuky, což jim umožňuje současně vyučovat na školách. Tři účastnice projektu byly vybrány tak, aby pokryly tři stupně vzdělávacího systému, první stupeň ZŠ, druhý stupeň ZŠ a třetí stupeň, tj. střední školu. Všechny tři účastnice si vybraly jako téma své diplomové práce výchovu ke čtenářství v hodinách anglického jazyka a zpracovaly jej s přihlédnutím ke specifikům svých žáků a studentů.