Detailed Information on Publication Record
2008
Třídní učitel z pohledu svých žáků
STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁBasic information
Original name
Třídní učitel z pohledu svých žáků
Name (in English)
Form teacher from his pupils point of view
Authors
STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic)
Edition
první. Bratislava, Premeny školy a učitelskej profesie. p. 43-49, 7 pp. 2008
Publisher
Občianske združenie V4
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027614
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-969504-1-6
Keywords in English
a class; form teacher; educational activities; pupils' opinions; primary school; secondary school
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 31/3/2010 11:25, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
V originále
Studie obsahuje výsledky dotazníkového šetření, ve kterém byly zjišťovány názory žáků na výchovné činnosti třídních učitelů. V této souvislosti jsme se zaměřili především na otázky, jak žáci vnímají význam funkce třídního učitele a které z jeho činností a vlastností nejvíce oceňují. Výzkumná data byla získána od 248 respondentů, žáků ZŠ a SŠ. Výsledky výzkumné sondy mohou být využity v pregraduálních i postgraduálních formách studia učitelství pro základní a střední školy.
In English
The study presents the results of a questionnaire based research in which there was an affort to obtain pupils' opinions concerning form teachers activities that enhance and solidify a number of health leading social relationships in a class. To fulfill this goal we focused on pupils' reception correlating with form teacher pupils and form teacher-parents modes of communication, and furthermore with the options of solving of pupils' problems thorough the whole of period of study and also with other problems of school and out of the school pupils activities. The data were acquired from 248 respondents the primary school pupils and of secondary level of education. The results of research will be also used in everyday run of pre graduate programs aimed at the prospective primary/secondary education teachers.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|