a 2008

Učebnice jako kurikulární projekt: vizuální prvky v učebnicích zeměpisu - disertační projekt

JANKO, Tomáš

Basic information

Original name

Učebnice jako kurikulární projekt: vizuální prvky v učebnicích zeměpisu - disertační projekt

Name (in English)

Textbooks as curriculum project: visual elements in geography textbooks - thesis

Authors

JANKO, Tomáš

Edition

Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů, 2008

Other information

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

textbook; visual elements; terminology; categorial system; pupils
Změněno: 26/1/2009 12:34, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.

Abstract

V originále

Vizuální prvky tvoří jednu z hlavních komponent učebnice. Mají vliv na učení se a porozumění novým informacím v textu. Autor v příspěvku představuje svůj disertační projekt týkající se této problematiky. V rámci projektu má být ujasněna terminologie související s problematikou vizuálních prvků v učebnicích, navržen kategoriální systém vizuálních prvků v učebnicích. V návaznosti na to, bude empirickým výzkumem zjišťováno, jak žáci hodnotí používané učebnice zeměpisu z hlediska vizuálních prvků. Za tímto účelem budou použity následující metody: kvantitativní i kvalitativní obsahová analýza, pozorování, expertní šetření, rozhovor, dotazník.

In English

Visual elements represent one of the main textbook components. They influence learning and comprehension of informations depicted in text. In the paper author presents his thesis that deals with visual elements in geography textbook issue. Main aims of authors thesis are to clarify terminology associated with visual elements in geopraphy textbooks, to modify geography textbook visual elements categorial system. Within the context of issue will be analyzed, how do the pupils evaluate used geography textbooks from the visual elements point of view. Following methods will be used: quantitative analysis, qualitative analysis, observation, interview with experts, interview, questionnaire.