D 2008

Impact of market orientation on business performance. Empirical research of mechanical engineering industry in the Czech Republic

TOMÁŠKOVÁ, Eva, Vladimír CHALUPSKÝ, Lucie KAŇOVSKÁ and Iveta ŠIMBEROVÁ

Basic information

Original name

Impact of market orientation on business performance. Empirical research of mechanical engineering industry in the Czech Republic

Name in Czech

Vliv tržní orientace na podnikový výkon. Empirický výzkum strojírenského průmyslu v ČR

Authors

TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor), Vladimír CHALUPSKÝ (203 Czech Republic), Lucie KAŇOVSKÁ (203 Czech Republic) and Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brighton, Marketing landscapes: A pause for thought, 4 pp. 2008

Publisher

University of Brighton

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14220/08:00025217

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

978-1-905593-42-2

Keywords in English

Market orientation; market orientation and business performance relationship; Czech Republic; mechanical engineering industry

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 10:31, Mgr. Marie Zejdová

Abstract

V originále

Market orientation is in the centre of research of scholars and practitioners for almost two decades. This was the first attempt made in systematical analyses of market orientation in our conditions in general and in engineering industry in particular. The author have used original methodology of market orientation analysis. The research has demonstrated the positive correlation between market orientation and business performance in power engineering industry in the Czech Republic.

In Czech

Tržní orientace je v centru výzkumných prací již skoro dvě desetiletí. Tento příspěvek se zabývá tržní orientací ve strojírenství v ČR, přičemž byla využita nová metoda měření. Byla zjištěna pozitivní korelace mezi tržní orientací a podnikovým výkonem.

Links

GA402/07/1493, research and development project
Name: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem