Detailed Information on Publication Record
2008
Impact of market orientation on business performance. Empirical research of mechanical engineering industry in the Czech Republic
TOMÁŠKOVÁ, Eva, Vladimír CHALUPSKÝ, Lucie KAŇOVSKÁ and Iveta ŠIMBEROVÁBasic information
Original name
Impact of market orientation on business performance. Empirical research of mechanical engineering industry in the Czech Republic
Name in Czech
Vliv tržní orientace na podnikový výkon. Empirický výzkum strojírenského průmyslu v ČR
Authors
TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor), Vladimír CHALUPSKÝ (203 Czech Republic), Lucie KAŇOVSKÁ (203 Czech Republic) and Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Brighton, Marketing landscapes: A pause for thought, 4 pp. 2008
Publisher
University of Brighton
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/08:00025217
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-1-905593-42-2
Keywords in English
Market orientation; market orientation and business performance relationship; Czech Republic; mechanical engineering industry
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 10:31, Mgr. Marie Zejdová
V originále
Market orientation is in the centre of research of scholars and practitioners for almost two decades. This was the first attempt made in systematical analyses of market orientation in our conditions in general and in engineering industry in particular. The author have used original methodology of market orientation analysis. The research has demonstrated the positive correlation between market orientation and business performance in power engineering industry in the Czech Republic.
In Czech
Tržní orientace je v centru výzkumných prací již skoro dvě desetiletí. Tento příspěvek se zabývá tržní orientací ve strojírenství v ČR, přičemž byla využita nová metoda měření. Byla zjištěna pozitivní korelace mezi tržní orientací a podnikovým výkonem.
Links
GA402/07/1493, research and development project |
|