Detailed Information on Publication Record
2008
The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVARBasic information
Original name
The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
Name in Czech
CPV videostudie anglického jazyka: analýza procesů vyučování a učení ve výuce anglického jazyka na 2. stupni základní školy v České republice
Authors
NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic)
Edition
2008. vyd. 2008
Other information
Language
English
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Sweden
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027618
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
videostudie, vyučování, učení, anglický jazyk
Keywords in English
video study; teaching; learning; English language
Tags
Tags
International impact
Změněno: 13/9/2010 11:44, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
The research sample of the CPV Video Study of English that includes the recordings of 79 English lessons shot at 21 randomly selected schools has been recorded using standardised 2-camera methodology. There are two dimensions of aspects that will be in the focus of analyses. We claim that on the one hand, general aspects of every lesson in all subjects can be observed that concern the organisation of teaching, temporal development and verbal realisation. On the other hand, foreign language instruction is in many ways very different to instruction in other subjects (such as geography or physics) and therefore a variety of subject specific aspects can be observed in every English lesson.
In Czech
Pro CPV videostudii anglického jazyka bylo náhodným výběrem natočeno 79 vyučovacích hodin anglického jazyka na 21 vybraných školách. K natáčení bylo standardizovaným postupem použito dvou videokamer. K analýzám bude přistupováno na základě dvou aspektů. Obecně didaktický aspekt umožňuje pozorovat výuku v různých předmětech (např. organizační formy, příležitosti k mluvení). Výuka anglického jazyka byla pozorována na základě oborově specifických aspektů (např. použití mateřského jazyka, příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností).
Links
LC06046, research and development project |
|