e 2008

The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes

NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR

Basic information

Original name

The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes

Name in Czech

CPV videostudie anglického jazyka: analýza procesů vyučování a učení ve výuce anglického jazyka na 2. stupni základní školy v České republice

Authors

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic)

Edition

2008. vyd. 2008

Other information

Language

English

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Sweden

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027618

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

videostudie, vyučování, učení, anglický jazyk

Keywords in English

video study; teaching; learning; English language

Tags

International impact
Změněno: 13/9/2010 11:44, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

The research sample of the CPV Video Study of English that includes the recordings of 79 English lessons shot at 21 randomly selected schools has been recorded using standardised 2-camera methodology. There are two dimensions of aspects that will be in the focus of analyses. We claim that on the one hand, general aspects of every lesson in all subjects can be observed that concern the organisation of teaching, temporal development and verbal realisation. On the other hand, foreign language instruction is in many ways very different to instruction in other subjects (such as geography or physics) and therefore a variety of subject specific aspects can be observed in every English lesson.

In Czech

Pro CPV videostudii anglického jazyka bylo náhodným výběrem natočeno 79 vyučovacích hodin anglického jazyka na 21 vybraných školách. K natáčení bylo standardizovaným postupem použito dvou videokamer. K analýzám bude přistupováno na základě dvou aspektů. Obecně didaktický aspekt umožňuje pozorovat výuku v různých předmětech (např. organizační formy, příležitosti k mluvení). Výuka anglického jazyka byla pozorována na základě oborově specifických aspektů (např. použití mateřského jazyka, příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností).

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling