D
2008
The Current Methods of Measurement of Market Orientation
TOMÁŠKOVÁ, Eva
Basic information
Original name
The Current Methods of Measurement of Market Orientation
Name in Czech
Současné metody měření tržní orientace
Edition
Thessaloniki, International Conference on Applied Business & Economics, 15 pp. 2008
Publisher
The Aristotle University of Thessaloniki
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Greece
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/08:00025218
Organization unit
Faculty of Law
Keywords in English
market orientation; measurement of market orientation; methods
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The article deals with the new trends in measurement of market orientation. Market orientation is one of the most investigated methods founded on marketing conception. There are described twenty-six methods used to measure market orientation. The main advantages and disadvantages of each method are written. Goal of this article is to show the all methods that are described as the methods to measure market orientation and to find the best one. The paper is a part of grant project (GA 402/07/1493).
In Czech
Tento příspěvek se zabývá novými trendy v měřeních tržní orientace. tržní orientace je metoda založená na tržní orientaci. V příspěvku je popsáno dvacet šest metod, které byly publikovány pro měření tržní orientace. Cílem je popsat jednotlivé metody a stanovit jejich výhody a nevýhody a vybrat nejlepší metodu. Tento příspěvek je publikován v rámci grantového projektu GAČR (GA 402/07/1493).
Links
GA402/07/1493, research and development project | Name: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem |
|
Displayed: 5/11/2024 13:38