D 2008

The Current Methods of Measurement of Market Orientation

TOMÁŠKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

The Current Methods of Measurement of Market Orientation

Name in Czech

Současné metody měření tržní orientace

Authors

TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Thessaloniki, International Conference on Applied Business & Economics, 15 pp. 2008

Publisher

The Aristotle University of Thessaloniki

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Greece

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14220/08:00025218

Organization unit

Faculty of Law

ISSN

Keywords in English

market orientation; measurement of market orientation; methods

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 10:49, Mgr. Marie Zejdová

Abstract

V originále

The article deals with the new trends in measurement of market orientation. Market orientation is one of the most investigated methods founded on marketing conception. There are described twenty-six methods used to measure market orientation. The main advantages and disadvantages of each method are written. Goal of this article is to show the all methods that are described as the methods to measure market orientation and to find the best one. The paper is a part of grant project (GA 402/07/1493).

In Czech

Tento příspěvek se zabývá novými trendy v měřeních tržní orientace. tržní orientace je metoda založená na tržní orientaci. V příspěvku je popsáno dvacet šest metod, které byly publikovány pro měření tržní orientace. Cílem je popsat jednotlivé metody a stanovit jejich výhody a nevýhody a vybrat nejlepší metodu. Tento příspěvek je publikován v rámci grantového projektu GAČR (GA 402/07/1493).

Links

GA402/07/1493, research and development project
Name: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem