POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol. In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Hradec Králové. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol
Název česky Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol
Název anglicky Critical Incidents in the Development of Czech Headteachers Life and Professional Careers
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika).
Vydání Konference České asociace pedagogického výzkumu, Hradec Králové, 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/08:00025224
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky životní historie;profesní dráha;určující momenty
Klíčová slova anglicky life history;critical incidents;professional careers
Štítky critical incidents, life history, professional careers
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 23. 6. 2009 13:23.
Anotace
Příspěvek je další z řady výstupů výzkumného projektu Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha (GAČR, 406/07/0845). Cílem výzkumu je přispět k poznání teorie a praxe práce ředitelů škol v kontextu rozvoje jejich životní a profesní dráhy. Životní a profesní dráhu vnímáme jako pomyslnou linii utvářenou jedincem podle jeho životních cílů. Výzkum je koncipován jako kvalitativní šetření s použitím biografického designu a specifické metody životní historie (life history). V příspěvku se zaměříme především na hlavní identifikované určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů českých škol. Neboli představíme klíčové faktory, které utvářely a utvářejí životní a profesní dráhu ředitele školy. Takové faktory sledujeme v horizontální i vertikální rovině. Na vertikální ose představíme kritické události spojené s profesní kariérou od nástupu do škol až do dnešních dnů. Na horizontální ose sledujeme u ředitelů vývoj jejich myšlení a jednání z hlediska individuálních přístupů k procesům řízení a vedení.
Anotace anglicky
The paper is one of the first outputs of research project Czech School Head Teacher and their Personal and Professional Path Development (Czech Science Foundation, ref. n. 406/07/0845). The target of our research is to contribute to the knowledge of the theory and practice of the headteachers work in the context of their life and professional careers. Life and professional career is understood as an imaginary line created by an individual along his/her aims in life. The qualitative approach, using a biographical design and a specific method of life history, was chosen as the basic interpretational and methodological discourse. Our contribution presents some of the results of the preliminary analyses, focusing the main attention on the identified critical incidents in the development of the Czech school headteachers life and professional careers. In other words, we are presenting the key factors which have been shaping their life and professional careers, observing such factors at both horizontal and vertical levels. On the vertical axis, critical events of the previous professional career will be demonstrated. The horizontal axis follows the development of the headteachers thinking and acting from the viewpoint of their individual attitudes to management and leadership processes.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaVNázev: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:53