Detailed Information on Publication Record
2008
Dospělí v neformálním vzdělávání
RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠICBasic information
Original name
Dospělí v neformálním vzdělávání
Name (in English)
Adults in non-formal education
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor) and Ladislav RABUŠIC (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, p. 61-75, 15 pp. Studie, 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/08:00025449
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-210-4779-2
Keywords in English
non-formal education; lifelong learning; Ad hoc module;
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2010 13:44, prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.
V originále
V této kapitole poukazujeme na hlavní charakteristiky neformálního vzdělávání dospělých v ČR, jak jsme je zaznamenali prostřednictvím našeho reprezentativního výzkumu v roce 2005. Zjištěná skutečnost, že přibližně jedna třetina české dospělé populace se účastnila v průběhu jednoho roku minimálně jednoho (ale někteří i více) kurzu neformálního vzdělávání, považujeme - i v konfrontaci se zahraničními výsledky - za relativně dobrý výsledek. Přibližně stejný podíl českých dospělých také plánovalo navštěvovat nějaký kurz v nejbližší budoucnosti. Není překvapením, že ti, kdo na tomto typu vzdělávání participují, jsou především mladší a vzdělanější obyvatelé České republiky. Rovněž není překvapivým zjištěním, že největší podíl navštěvovaných kurzů tvoří takové, které se přímo týkají zaměstnání jedince, dále pak to jsou kurzy počítačové (které mohou mít rovněž, byť zprostředkovaně, vazbu na zaměstnání) a kurzy jazykové. Ostatní možné oblasti vzdělávání, to je vzdělávání týkající se volnočasových aktivit, rodiny, veřejného života apod.), jsou z hlediska frekvence návštěvnosti výrazně podreprezentovány. V tomto ohledu jsme předpokládali přece jen výsledky příznivější.
In English
We show in this chapter main features of informal education of Czech adults as they were recorded in our representative survey in 2005. We regard main findings, i. e. about one third of Czech adults participated during a year in one or more courses of informal education, as relatively positive result - also in the context of international comparison. About the same share of adults planned to attend a course of informal education in near future. Those who participated and/or who planned to participate were mainly younger and more educated adults. Very important factor having impact on planned participation was past participation - those who did participate in the past planned to participate more often than those who did not have such participation experience. Main courses attended were PC and language ones.
Links
1J017/04-DP2, research and development project |
|