Detailed Information on Publication Record
2008
Dospělí a informální učení
RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠICBasic information
Original name
Dospělí a informální učení
Name (in English)
Adults and informal education
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ladislav RABUŠIC (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, p. 77-95, 19 pp. Studie, 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/08:00025450
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-210-4779-2
Keywords in English
lifelong learning; informal education; Ad hoc module of EUROSTAT;
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 20/4/2011 16:21, prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc.
V originále
Tato kapitola je věnována nejproblematičtější části konceptu celoživotní učení, a to informálnímu vzdělávání. Informální učení je - již z definice - problematické proto, že míru, obsah a kvalitu zde není snadné empiricky ověřit. Proto nejdříve ukazujeme, co neformální učení je a jaký je jeho význam v kontextu učení celoživotního. Poukazujeme také na metodologické problémy spojené s jeho měřením. Prezentujeme také základní výsledky z našeho reprezentativního výzkumu, které říkají, že přibližně 60 % české dospělé populace se ve svém volném čase jistým způsobem záměrně kultivuje některou z aktivit, jejichž prostřednictvím obohacuje své poznatky.
In English
This chapter deals with one the most problematic part of the concept of lifelong learning - informal education. Therefore, at first we define what informal education is and which methodological difficulties we encounter in our effort to measure it. Then, basic results from our survey on informal education are presented - they show that about 60 % of Czech adult population educate themselves intentionally in their leisure time by one of the activities that increase their stock of knowledge and competencies.
Links
1J017/04-DP2, research and development project |
|