D 2009

Cartography for Early Warning and Crisis Management for Students Needs

BANDROVA, Temenoujka L., Milan KONEČNÝ and Monika RUSNÁKOVÁ

Basic information

Original name

Cartography for Early Warning and Crisis Management for Students Needs

Name in Czech

Kartografie pro včasné varování a krizové řízení a pro výuku studentů

Authors

BANDROVA, Temenoujka L. (100 Bulgaria, guarantor), Milan KONEČNÝ (203 Czech Republic) and Monika RUSNÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Cartography and Geoinformatics for Early Warning and Emergency Management: Towards Better Solutions, p. 59-67, 696 pp. 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Earth magnetism, geodesy, geography

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14310/09:00034860

Organization unit

Faculty of Science

ISBN

978-80-210-4796-9

Keywords in English

mapping; cartography; early warning; crisis management ; behavior in crises management

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 25/3/2013 17:08, prof. RNDr. Milan Konečný, CSc.

Abstract

V originále

The report considers an experimental work in the field of cartography and early warning and crises management (EW and CM) for children / students needs. A questionnaire is made in 3 students groups: 12-13 years old students in secondary schools, 17-18 years old students in high schools and university students from four different European countries. On this base, conclusions about their knowledge and preparation for right behavior in crises management are done. Mapping and cartography is directed to help children and become more understandable using children ideas and works.

In Czech

Referát pojednává o experimentální práci týkající se využití kartografie při včasném varování a krizovém řízení pro potřeby žáků a studentů. Anketární šetření bylo provedeno ve 3 skupinách žáků a studentů: žáci základní školy ve věku 12-13let, studenti středních škol ve věku 17-18 let a studenti univerzit ze 4 různých zemí Evropy. Z jeho zpracování byly vypracovány závěry na základě znalostí žáků a studentů a přípravy na správné jednání v krizové situaci. Mapování a kartografie jsou velmi přínosné a pomáhají žákům a studentům mnohem pochopitelnější formou využít potřebné vědomosti a pracovat s nimi. role kartografie při včasném varování a v krizových situacích.

Links

MSM0021622418, plan (intention)
Name: DYNAMICKÁ GEOVIZUALIZACE V KRIZOVÉM MANAGEMENTU
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Dynamic Geovisualisation in Crises Management