Detailed Information on Publication Record
2009
Cartography for Early Warning and Crisis Management for Students Needs
BANDROVA, Temenoujka L., Milan KONEČNÝ and Monika RUSNÁKOVÁBasic information
Original name
Cartography for Early Warning and Crisis Management for Students Needs
Name in Czech
Kartografie pro včasné varování a krizové řízení a pro výuku studentů
Authors
BANDROVA, Temenoujka L. (100 Bulgaria, guarantor), Milan KONEČNÝ (203 Czech Republic) and Monika RUSNÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Cartography and Geoinformatics for Early Warning and Emergency Management: Towards Better Solutions, p. 59-67, 696 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14310/09:00034860
Organization unit
Faculty of Science
ISBN
978-80-210-4796-9
Keywords in English
mapping; cartography; early warning; crisis management ; behavior in crises management
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/3/2013 17:08, prof. RNDr. Milan Konečný, CSc.
V originále
The report considers an experimental work in the field of cartography and early warning and crises management (EW and CM) for children / students needs. A questionnaire is made in 3 students groups: 12-13 years old students in secondary schools, 17-18 years old students in high schools and university students from four different European countries. On this base, conclusions about their knowledge and preparation for right behavior in crises management are done. Mapping and cartography is directed to help children and become more understandable using children ideas and works.
In Czech
Referát pojednává o experimentální práci týkající se využití kartografie při včasném varování a krizovém řízení pro potřeby žáků a studentů. Anketární šetření bylo provedeno ve 3 skupinách žáků a studentů: žáci základní školy ve věku 12-13let, studenti středních škol ve věku 17-18 let a studenti univerzit ze 4 různých zemí Evropy. Z jeho zpracování byly vypracovány závěry na základě znalostí žáků a studentů a přípravy na správné jednání v krizové situaci. Mapování a kartografie jsou velmi přínosné a pomáhají žákům a studentům mnohem pochopitelnější formou využít potřebné vědomosti a pracovat s nimi. role kartografie při včasném varování a v krizových situacích.
Links
MSM0021622418, plan (intention) |
|