B 2009

Marketingové řízení komerční pojišťovny

ŘEZÁČ, František, Gabriela OŠKRDALOVÁ, Martin ŘEZÁČ, Miroslava ŠIKULOVÁ, Petr VALOUCH et. al.

Basic information

Original name

Marketingové řízení komerční pojišťovny

Name in Czech

Marketingové řízení komerční pojišťovny

Name (in English)

Marketing management of insurace company

Authors

ŘEZÁČ, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Gabriela OŠKRDALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin ŘEZÁČ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava ŠIKULOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr VALOUCH (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 210 pp. 2009

Publisher

Masarykova univerzita, Tisk: BonnyPress

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14560/09:00034863

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-4799-0

Keywords in English

Management of insurance company; marketing management; management of services; marketing mix

Tags

Reviewed
Změněno: 20/3/2013 16:38, Ing. Gabriela Oškrdalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Poznatky pojistné teorie i praxe ukazují, že marketingové řízení komerční pojišťovny je vrcholovým managementem na pojistném trhu České republiky realizováno na rozdílné úrovni. Proto se publikace zaměřuje na rozšíření znalostí čtenářů o poznatky z řízení komerční pojišťovny v podmínkách pojistného trhu České republiky. Důraz je položen na strategické řízení a uvedení vybraných tržních strategií využitelných komerčními pojišťovnami v procesu strategického řízení, jednotlivé nástroje marketingového mixu, marketingovou komunikaci s klientem a řízení vztahů se zákazníky. S využitím analýzy vybraných aspektů marketingového řízení komerčních pojišťoven na pojistném trhu České republiky publikace vyúsťuje v navržení postupu vrcholového managementu komerční pojišťovny v procesu marketingového řízení, s důrazem na výběr tržních strategií.

In English

Knowledge of insurance theory and practice show that the marketing management of commercial insurance company is implemented in the insurance market in the Czech Republic by the senior management at different levels. Therefore, the publication aims to broaden the knowledge of readers' knowledge of the management of commercial insurance companies in the terms of the insurance market of the Czech Republic. Emphasis is placed on strategic management and market entry strategies selected for use by commercial insurance companies in the process of strategic management, marketing mix instruments, marketing communication with the client and customer relationship management. Using analysis of selected aspects of the marketing management of commercial insurance in the insurance market in the Czech Republic, publications results in the design procedure, the top management of commercial insurance in the process of marketing management, with emphasis on the choice of market strategy.