ŘEZÁČ, František, Gabriela OŠKRDALOVÁ, Martin ŘEZÁČ, Miroslava ŠIKULOVÁ and Petr VALOUCH. Marketingové řízení komerční pojišťovny (Marketing management of insurace company). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Tisk: BonnyPress, 2009, 210 pp. ISBN 978-80-210-4799-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketingové řízení komerční pojišťovny
Name in Czech Marketingové řízení komerční pojišťovny
Name (in English) Marketing management of insurace company
Authors ŘEZÁČ, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Gabriela OŠKRDALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin ŘEZÁČ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava ŠIKULOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr VALOUCH (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 210 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita, Tisk: BonnyPress
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00034863
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-4799-0
Keywords in English Management of insurance company; marketing management; management of services; marketing mix
Tags Management of insurance company, management of services, marketing management, marketing mix
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Gabriela Oškrdalová, Ph.D., učo 50546. Changed: 20/3/2013 16:38.
Abstract
Poznatky pojistné teorie i praxe ukazují, že marketingové řízení komerční pojišťovny je vrcholovým managementem na pojistném trhu České republiky realizováno na rozdílné úrovni. Proto se publikace zaměřuje na rozšíření znalostí čtenářů o poznatky z řízení komerční pojišťovny v podmínkách pojistného trhu České republiky. Důraz je položen na strategické řízení a uvedení vybraných tržních strategií využitelných komerčními pojišťovnami v procesu strategického řízení, jednotlivé nástroje marketingového mixu, marketingovou komunikaci s klientem a řízení vztahů se zákazníky. S využitím analýzy vybraných aspektů marketingového řízení komerčních pojišťoven na pojistném trhu České republiky publikace vyúsťuje v navržení postupu vrcholového managementu komerční pojišťovny v procesu marketingového řízení, s důrazem na výběr tržních strategií.
Abstract (in English)
Knowledge of insurance theory and practice show that the marketing management of commercial insurance company is implemented in the insurance market in the Czech Republic by the senior management at different levels. Therefore, the publication aims to broaden the knowledge of readers' knowledge of the management of commercial insurance companies in the terms of the insurance market of the Czech Republic. Emphasis is placed on strategic management and market entry strategies selected for use by commercial insurance companies in the process of strategic management, marketing mix instruments, marketing communication with the client and customer relationship management. Using analysis of selected aspects of the marketing management of commercial insurance in the insurance market in the Czech Republic, publications results in the design procedure, the top management of commercial insurance in the process of marketing management, with emphasis on the choice of market strategy.
PrintDisplayed: 1/5/2024 05:40