HAVLÍČEK, Jiří. Animace jako konflikt slova a obrazu in Veřejnost a kouzlo vizuality. (Discordance between the Word and Image). In HORÁČEK, Radek and Jan ZÁLEŠÁK. Veřejnost a kouzlo vizuality.Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 29-38. Česká sekce Insea Pd 28/08. ISBN 978-80-210-4722-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Animace jako konflikt slova a obrazu in Veřejnost a kouzlo vizuality.
Name in Czech Animace jako konflikt slova a obrazu in Veřejnost a kouzlo vizuality.
Name (in English) Discordance between the Word and Image
Authors HAVLÍČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Veřejnost a kouzlo vizuality.Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání, p. 29-38, 10 pp. Česká sekce Insea Pd 28/08, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW the whole publication on the website of Departement of Art Education celá publikace na webových stránkách katedry výtvarné výchovy URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00034865
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4722-8
Keywords in English education through art; pedagogy communication; visual literacy enculturation
Tags education through art, pedagogy communication, visual literacy enculturation
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Havlíček, učo 1751. Changed: 2/7/2009 11:23.
Abstract
Anotace česky: Sborník s mezinárodní účastí Veřejnost a kouzlo vizuality shrnuje téměř čtyři desítky příspěvků k sympoziu, které v listopadu 2008 organizuje česká sekce INSEA (člen Mezinárodní asociace pro výchovu uměním) a Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Ústředním tématem sympozia, respektive sborníku je komunikace. V tomto široce pojatém tématu byly vyčleněny tři okruhy, které zakládají i členění sborníku. První oddíl sborníku je věnován problematice obrazového jazyka; druhý oddíl se zaměřuje na institucionální rámec různých forem výchovy uměním (vč. problematiky vysokoškolské přípravy budoucích učitelů) a možnosti systematizované reflexe vzdělávací praxe. Třetí oddíl sborníku zahrnuje příspěvky dotýkající se problematiky enkulturace a socializace umění. Část příspěvků v tomto oddíle je věnována možnostem výtvarné výchovy ve vztahu ke skupinám edukantů se specifickými potřebami
Abstract (in English)
Discordance between the Word and Image Annotation Czech: Proceedings of the international participation by the public and the magic of visuality together nearly four decades of contributions to the symposium, which in November 2008 organized by the Czech section INSEA (member of the International Association for arts education) and the Department of Art Education Faculty of Education, Masaryk University. The central theme of the symposium, or conference proceedings is communication. In this broad theme has been set aside three themes, which constitute the division of the proceedings. The first section is devoted to the issue of proceedings visual language, the second section focuses on the institutional framework for various forms of arts education (including the issue of academic preparation of future teachers) and the possibility of systematized reflection of educational experience. The third section includes contributions proceedings affecting issues Enculturation and socialization of art. Part of the contributions in this section is devoted to the possibilities of art education in relation to groups with specific needs studemts
PrintDisplayed: 8/6/2024 08:57