ŠPAČEK, David. Kvalita řízení kvality a možné problémy praxe CAF (Quality of quality management and potential issues of CAF in practice). In Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2009, p. 210-221, 11 pp. ISBN 978-80-7399-657-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita řízení kvality a možné problémy praxe CAF
Name (in English) Quality of quality management and potential issues of CAF in practice
Authors ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru, p. 210-221, 11 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00029189
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7399-657-4
Keywords in English Public administration modernization; quality management; CAF
Tags CAF, Public administration modernization, quality management
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. David Špaček, Ph.D., učo 77120. Changed: 2/2/2009 08:53.
Abstract
Aktuální součástí modernizace veřejné správy v České republice je řízení kvality, které má zdokonalit její službu veřejnosti a zabezpečit, aby veřejné služby byly účelnější a byly poskytovány pro uživatele přátelštějším způsobem. Současné přístupy k řízení kvality předpokládají rozvoj kultury, která by umožňovala a podporovala komunikaci a propojení veřejné správy s potenciálně dotčenými subjekty a zahrnovala rovněž pravidelné vyhodnocování jejich spokojenosti. Praxe nástrojů řízení kvality ve veřejné správě vedla k diskuzím o kvalitě vlastního řízení kvality. Článek představuje body této diskuze, které se týkají implementace v české veřejné správě populárního nástroje CAF. Diskutované nedostatky zahrnují i možné problémy jeho praxe v souvislosti s participací potenciálně dotčených subjektů a vyhodnocováním jejich spokojenosti. Příspěvek je dílčím výstupem práce na projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).
Abstract (in English)
Quality management is among the current trends of public administration modernization in the Czech Republic aiming at improving of its service to citizens. It tries to ensure that public services are delivered more friendly and in the fit for purpose manner. Current approaches to quality management presumes development of culture which enables and facilitates communication and networking of public administration and its stakeholders and which also includes continuous evaluation of stakeholders satisfaction. Practices of quality management instruments in public administration have led to diskussions about the quality of quality management itself. The paper introduces points of such discussions which concern implmenetation of CAF that is among the most popular quality management instruements in Czech public administration. Discussed issues contain also possible problems of stakeholders participation and evaluation of stakeholders satisfaction. The research, the partial results of which are presented in this article, was carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486
Links
GA402/07/1486, research and development projectName: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
PrintDisplayed: 20/7/2024 03:22