Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{818168, author = {Vaďurová, Helena}, keywords = {education; quality of life; children; serious illness; special education needs; integration}, language = {eng}, note = {Fakultní výzkumný projekt PdF MU 2007 „Vzdělání jako významný faktor kvality života u dětí s chronickým a závažným onemocněním“, č. zak. 3038, č. projektu 39/07, řešitelka}, title = {Vzdělání jako významný faktor kvality života u dětí s chronickým a závažným onemocněním}, year = {2007} }
TY - JFULL ID - 818168 AU - Vaďurová, Helena PY - 2007 TI - Vzdělání jako významný faktor kvality života u dětí s chronickým a závažným onemocněním N1 - Fakultní výzkumný projekt PdF MU 2007 „Vzdělání jako významný faktor kvality života u dětí s chronickým a závažným onemocněním“, č. zak. 3038, č. projektu 39/07, řešitelka KW - education KW - quality of life KW - children KW - serious illness KW - special education needs KW - integration N2 - Projekt je součástí a také pokračováním disertační práce zpracovávané na téma kvalita života rodičů chronicky nemocných dětí a možnosti jejího ovlivnění z pohledu speciální pedagogiky. V roce 2005 a 2006 byla provedena teoretická analýza problematiky kvality života rodičů chronicky a závažně nemocných dětí a jejich dopadu na rodinu. V současné době probíhá výzkum formou dotazníkového šetření mezi rodiči dětí v aktivní léčbě a současně polostrukturované rozhovory s pracovníky v jednotlivých typech poradenských zařízení poskytujících nelékařské služby. Možnost vzdělávání dětí s chronickým a závažným onemocněním se jeví jako jeden z klíčových faktorů pro kvalitu života jich samotných, ale i jejich rodičů. Pro děti vzdělávání mimo jiné znamená možnost kontaktu s vrstevníky a normálním životem a pro rodiče eliminaci strachu o budoucnost dítěte po zvládnutí nemoci. Z mezinárodního výzkumu v rámci projektu TIMSIS, jehož se autorka účastí, vyplývá, že učitelé v České republice sami pociťují nepřipravenost na výuku a strach z přijetí žáka s chronickým nebo závažným onemocněním. Zlepšení a posílení znalostí v oblasti metodologie, alternativních forem výuky a tvorby IVP by pozitivně napomohlo jejich schopnosti kvalitně vzdělávat tyto žáky. Zahraniční literatura týkající se vzdělávání této skupiny žáků bude podrobena obsahové analýze a komparaci se situací v České republice. Následně budou vyvozena doporučení pro vzdělávání nejen speciálních pedagogů, ale i učitelů na ZŠ. ER -
VAĎUROVÁ, Helena. \textit{Vzdělání jako významný faktor kvality života u dětí s chronickým a závažným onemocněním (Education as an Important Factor in Chronically and Seriously Ill Children)}. 2007.
|