Detailed Information on Publication Record
2008
K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření
FRIEDMANN, ZdeněkBasic information
Original name
K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření
Name in Czech
K profesní orientaci a technickému vzdělávání v základních školách - dílčí výsledky výzkumného šetření
Name (in English)
ON PROFESSIONAL ASPIRATION AND TECHNICAL EDUCATION IN BASIC SCHOOLS. PRELIMINARY RESULTS OF AN INVESTIGATION.
Authors
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Trendy ve vzdělávání, UP Olomouc, 2008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027691
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
Professional aspiration; pupils with special educational needs; technical education; technical fields; crafts; practical education; technology.
Tags
Změněno: 4/2/2009 12:22, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
Příspěvek přináší dílčí výsledky výzkumu realizovaného na základních školách, který byl zaměřen na poznání některých aspektů profesní orientace žáků a zejména těch, kteří mají speciální vzdělávací potřeby. Autoři vycházejí z předpokladu, že především praktická činnost technického charakteru je pro určitou skupinu žáků potřebná pro rozvoj jejich zájmů, psychomotorických dovedností, tvořivých schopností a také pro jejich profesní orientaci a budoucí uplatnění v životě. Nabízejí tedy pohledy nejen vedení škol, ale i učitelů praktických činností na zmíněnou oblast.
In English
The paper presents preliminary results of research conducted at basic schools focused on identification of selected aspects of pupils professional aspiration, particularly of pupils with special educational needs. The authors start from the assumption that especially practical education in technology is necessary for a specific group of pupils to develop their interests, psychomotor skills, creative abilities, as well as for their professional aspiration and future career. Not only the views of school managementS on the issue but also of technology teachers are dealt with.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|