Detailed Information on Publication Record
2009
Organizace studia a obsah odborných předmětů v dalším vzdělávání
MATYÁŠEK, Patrik and Jiří MATYÁŠEKBasic information
Original name
Organizace studia a obsah odborných předmětů v dalším vzdělávání
Name in Czech
Organizace studia a obsah odborných předmětů v dalším vzdělávání
Name (in English)
Legal Aspects of Certain Further Education Subjects
Authors
MATYÁŠEK, Patrik (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří MATYÁŠEK (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Praha, Sborník abstraktů z V. mezinárodní konference EDUCO 2009 - Aktuální otázky celoživotního vzdělávání učitelů, p. 25-26, 2 pp. 2009
Publisher
ČZU v Praze, Institut vzdělávání a poradenství
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00034929
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7399-645-1
Keywords in English
Law in school teaching science
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/2/2011 15:13, doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc.
V originále
Již nyní se zamýšlíme nad problematikou organizace a obsahu dalšího vzdělávání učitelů přírodopisu na PedF MU Brno. To zatím zavedeno nemáme. Inspiraci a zkušenosti hledáme jak na domácích, tak na zahraničích vysokých školách, konferencích a při osobních setkáních s odborníky a praxí. Ze zkušeností mnoha našich absolventů z praxe na základních školách zaznamenáváme jejich přání, aby jim jejich Alma mater nabídla další vzdělávání ve specializovaných právnických tématech, jako jsou např. autorská práva při tvorbě vícezdrojových elektronických učebnic a výukových programů pro elektronické tabule, právní aspekty odchytu, sběru, chovu a nákupu exotických, nechráněných a chráněných živočichů a rostlin do školy, právní aspekty žákovských terénních cvičení, atd.
In English
Already now the Faculty of Education, Masaryk University in Brno considers the problem of organization and the content of further education of teachers of natural science. That has not been introduced yet. We look for inspiration and experience in both the domestic as well as the foreign universities, conferences and in personal meetings with experts and with experience requirements. From the experience of many of our graduates at primary schools we learn their wishes to their Alma Mater offer continuing education particularly in administrative issues and specialized legal issues.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|