KREJČÍ, Pavel. Srovnávací pohled na současnou bulharskou a českou publicistickou frazeologii (několik poznámek k osmi novým frazeologickým jednotkám). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, roč. LVI, řada jazykovědná (A 55). 1. vyd. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2007, s. 169-177. ISSN 0231-7567.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Srovnávací pohled na současnou bulharskou a českou publicistickou frazeologii (několik poznámek k osmi novým frazeologickým jednotkám).
Název anglicky The comparative view to contemporary Bulgarian and Czech journalistic phraseology (Notes about eight new phrasems and idioms).
Autoři KREJČÍ, Pavel (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, roč. LVI, řada jazykovědná (A 55). od s. 169-177, 9 s. 2007.
Nakladatel Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/07:00025242
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISSN 0231-7567
Klíčová slova anglicky Czech phrasems/idioms -- Bulgarian phrasems/idioms -- Czech and Bulgarian contrastive idiomatics -- Journalistic phrasems/idioms
Štítky Bulgarian phrasems/idioms, Czech phrasems/idioms, Journalistic phrasems/idioms.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D., učo 23013. Změněno: 15. 4. 2010 00:06.
Anotace
Studie analyzuje několik nových idiomů a frazémů v bulharských a českých publicistických textech, všímá si jejich funkce a formálních variant.
Anotace anglicky
The study analyzes several new phrasems and idioms in Bulgarian and Czech journalistic texts. It pays attention to there function and formal variations.
Návaznosti
GP405/02/D164, projekt VaVNázev: Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
Investor: Grantová agentura ČR, Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:17