JANÍKOVÁ, Věra. Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen von heute. In Lehrer/-innenbildung in Europa. Univerzita Wien. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ausbildung der Fremdsprachenlehrer und -lehrerinnen von heute
Název česky Příprava učitelů cizích jazyků dnes
Název anglicky Training of Foreign Language Teacher today
Autoři JANÍKOVÁ, Věra.
Vydání Lehrer/-innenbildung in Europa. Univerzita Wien. 2008.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učení a vyučování cizího jazyka; aktuální trendy; příprava učitelů cizích jazyků
Klíčová slova anglicky Teaching and learning of foreign languages; latest trends; training of teacher
Štítky latest trends, training of teacher
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 29. 6. 2009 08:56.
Anotace
Lehren und Lernen fremder Sprachen bieten heute ein ganz anderes Bild als früher. Die neuen Herausforderungen für Fremdsprachenunterricht liegen in den politischen und gesellschaftlichen Veränderungen in Europa sowie in weiter zunehmenden Verflechtungen von wirtschaftlichen und kulturelen Lebensräumen. Sie sind ebenfalls eng mit den neuen Erkenntnissen der Bezugswissenschaften der Fremdsprachendidaktik verbunden. Im Beitrag werden die Prinzipien, Methoden und Tendenzen dargestellt, die die jüngsten Entwicklungen im Fremdsprachenlehren und Fremdsprachenlernen widerspiegeln. Die Frage nach dem Praxisbezug wird dadurch beantwortet, dass ein Überblick zu aktuellen und unentbehrlichen Themenbereichen des fremdsprachendidaktischen Curriculums in der universitären Ausbildung der FremdsprachenlehrerInnen geboten wird.
Anotace česky
Učení a vyučování cizích jazyků se v mnoha aspektech liší od nedávné minulosti. Nové požadavky kladené na současnou cizojazyčnou výuku spočívají v politických a společenských změnách v Evropě, stejně jako v těsnějším propojení hospodářských, kulturních i privátních sférách. Tuto výuku rovněž ovlivňují nejnovější poznatky didaktiky cizích jazyků a jejích příbuzných disciplín. V příspěvku jsou nastíněny principy, metody a tendence, které se nejvýrazněji odráží v procesu učení a vyučování cizích jazyků a nabídnuta skica moderního lingvodidaktického kurikula ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů cizích jazyků.
Anotace anglicky
Teaching and learning of foreign languages are a completely different sight than some years ago. New challenges for FLT involve the political and social changes in Europe as well as the increasingly tight network of economy, culture and living. They are also closely connected with the latest knowledge of disciplines related to the FLT methodology. The paper discusses the principles, methods and tendencies which mirror the latest developments in FL teaching and learning. The paper relates to practical experience by giving an outline of topical and indispensable areas of the FLT-methodology curriculum in the university training of FL teachers.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 03:50