JANÍKOVÁ, Věra. Lernschwache Schüler im Deutschunterricht. Sprachstörungen. (Slow Learners in Classes of German as Foreign Language. Speaking Disabilities.). In Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. Telč. 2008. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Lernschwache Schüler im Deutschunterricht. Sprachstörungen. |
Name in Czech | Žáci s vývojovými poruchami učení - narušená komunikační schopnost. |
Name (in English) | Slow Learners in Classes of German as Foreign Language. Speaking Disabilities. |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra. |
Edition | Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. Telč. 2008. |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords in English | speaking disabilities; german as a foreign language; teaching and learning; research |
Tags | research, speaking disabilities, teaching and learning |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 5/6/2009 09:17. |
Abstract |
---|
Im Beitrag werden ausgewählte Aspekte der Arbeit bei Kindern mit Sprachstörungen im Unterrich Deutsch als Fremdsprache vorgestellet und Ergebnisse einer Fallstudie präsentiert. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek prezentuje vybrané aspekty při práci s žáky s poruchami učení ve výuce němčiny jako cizího jazyka a případovou studii. |
Abstract (in English) |
---|
The lecture presents selected aspects of the work for children with language disorders in German as a foreign language and results of a case study. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |