k 2008

Kommunikativer Fremdsprachenunterricht und Kinder mit Teilleistungsstörungen.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Kommunikativer Fremdsprachenunterricht und Kinder mit Teilleistungsstörungen.

Name in Czech

Komunikativní výuka němčiny a ústní projev u žáků s narušenou komunikační schopností.

Name (in English)

Communicative Approach in Teaching Foreign Languages to Children with Partial Learning Disabilities.

Edition

Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků se speciálními poruchami učení. Brno. 2008

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

communicative approach; foreign fanguages teaching; disturbed communication ability; research
Změněno: 5/6/2009 08:48, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Přednáška se zabývá výukou němčiny jako cizího jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností a představuje výsledky výzkumného šetření.

In English

The lecture deals with the teaching of German as a foreign language for pupils with disturbed communication skills and the results of research investigations.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education