KORVAS, Pavel. Integrated Education and Physical Activities. Journal of Outdoor Activities. Ústí n.Labem: UJEP Ustí n.L., 2008, roč. 1, č. 2, 8 s. ISSN 1802-3908.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrated Education and Physical Activities.
Název česky Integrovaná výuka a pohybové aktivity.
Autoři KORVAS, Pavel (203 Česká republika, garant).
Vydání Journal of Outdoor Activities, Ústí n.Labem, UJEP Ustí n.L. 2008, 1802-3908.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/08:00034965
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky integrated education physical activity school geography fieldwork steps pupils.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PaedDr. Pavel Korvas, CSc., učo 563. Změněno: 4. 3. 2009 10:40.
Anotace
To find out interests and attitudes of pupils to this form of teaching with active physical programmes, we prepared a short questionnaire for pupils, who take part in 3-4 days fieldwork in the Integrated field workplace PdF MU. The questionnaire was divided into 3 parts - general, the subsequent concerned with interests in physical activities and sports and in the third part the questions were about interests and relations of pupils to fieldwork. Pupils from 6th to 8th classes were questioned, in each class between 104 and 127. Results were usually positive. It was found out a positive relation of a majority of pupils to fieldwork and physical activities, which accompanied them.
Anotace česky
Uvedený příspěvek se zabývá problematikou pohybových aktivit v edukačním procesu na druhém stupni základní školy. I když povinná TV zaručuje pravidelnou realizaci PA žáků, je to zhruba jen každý čtvrtý den v průběhu školního roku. Protože škola je hlavním garantem plnění cílů v oblasti dostatečného množství pohybových aktivit dětí a mládeže, mezi její další úkoly patří i činnosti a podpora jejich realizace i mimo tento předmět v rámci školního edukačního procesu a výchova pro jejich využívání i v době volného času. Jednou z možností zvyšování objemu pohybové aktivity žáků je využití tvorby ŠVP, začlenění integrované výuky do plánu a vytvářet programy ve kterých bude vzdělávací proces i jiných předmětů spojen s pohybem. Nejvhodnějším způsobem realizace je prostřednictvím neformálního kurikula, mimoškolní výukou v terénu. Pro tento způsob výuky je vhodné spojení s přírodovědnými předměty při terénní výuce, která má řadu organizačních forem a metod, při kterých lze využít pohybové aktivity nejen jako přesunový prostředek, ale i k obohacení, zpestření výuky a například s geografií můžeme v oblasti nácviku orientace, enviromentální výchovy najít řadu společných témat. Pro zjištění zájmu a postojů žáků k této formě výuky s aktivním pohybovým programe jsme provedli krátké dotazníkové šetření se třídami, které se účastnily 3-4 denní terénní výuky na Integrovaném terénním pracovišti PdF MU. Dotazník byl strukturován do třech částí, na obecnou, dále na zjišťující zájmy o pohybové aktivity a sport a ve třetí části se otázky zabývaly zájmem a vztahem žáků k terénní výuce. Byly vyšetřováni žáci 6.-8.tříd, v každém ročníku 98- 107. Výsledky byly většinou pozitivní, u většiny žáků byl zjištěn kladný vztah k výuce v terénu a k pohybovým aktivitám, které tyto činnosti doprovázely.
Návaznosti
FRVS/1030/2008, interní kód MUNázev: Multimediální učebnice pro terénní výuku
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Multimediální učebnice pro terénní výuku, F - Inovace studijních programů
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 21:19