C 2008

Občanské vzdělávání dospělých

HLOUŠKOVÁ, Lenka and Milan POL

Basic information

Original name

Občanské vzdělávání dospělých

Name (in English)

Adult civic education

Authors

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, p. 189-204, 16 pp. 2008

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/08:00058711

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-4779-2

Keywords in English

civic education; non-formal education of adults

Tags

Reviewed
Změněno: 17/4/2013 07:27, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Kapitola je věnována neformálnímu občanskému vzdělávání dospělých v ČR. Na začátku jsou představeny hlavní koncepty vztahující se k občanskému vzdělávání dospělých a poté je věnována pozornost nabídce neformálního vzdělávání v ČR. V textu však najdeme i charakteristiku těch, kteří se účastní takto zaměřeného vzdělávání a srovnání s těmi, kteří se občanského vzdělávání neúčastnili.

In English

This chapter deals with adult civic education in the non-formal education sector in the Czech Republic. The authors first point out the theoretical concepts and the existing offer in this domain. They are describing characteristics of adult education participants and comparison what the difference between participants of civic education and the ones who do not participate.

Links

1J017/04-DP2, research and development project
Name: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development