Detailed Information on Publication Record
2009
Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy
ŠKAPA, Radoslav and Eva ŠVANDOVÁBasic information
Original name
Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy
Name (in English)
Value creation in buayer-seller relationships and its forms
Authors
ŠKAPA, Radoslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ŠVANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2009. Ekonomický rozvoj a management regionů, p. 313-319, 7 pp. 2009
Publisher
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/09:00057169
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7041-227-5
UT WoS
000310659200046
Keywords (in Czech)
Dodavatelsko-odběratelské vztahy; desk research; hodnota a tvorba hodnoty
Keywords in English
Buyer-seller relationships; desk research;value and value creation
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 22/4/2013 13:51, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímé funkce
In English
Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.
Links
GA402/05/0795, research and development project |
|