ŠKAPA, Radoslav and Eva ŠVANDOVÁ. Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy (Value creation in buayer-seller relationships and its forms). In Jedlicka, P. Hradecké ekonomické dny 2009. Ekonomický rozvoj a management regionů. 1st ed. Hradec Králové: Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2009, p. 313-319. ISBN 978-80-7041-227-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy
Name (in English) Value creation in buayer-seller relationships and its forms
Authors ŠKAPA, Radoslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ŠVANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2009. Ekonomický rozvoj a management regionů, p. 313-319, 7 pp. 2009.
Publisher Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00057169
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7041-227-5
UT WoS 000310659200046
Keywords (in Czech) Dodavatelsko-odběratelské vztahy; desk research; hodnota a tvorba hodnoty
Keywords in English Buyer-seller relationships; desk research;value and value creation
Tags desk research, value, value creation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 22/4/2013 13:51.
Abstract
Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímé funkce
Abstract (in English)
Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.
Links
GA402/05/0795, research and development projectName: Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy
Investor: Czech Science Foundation, Identification of Industrial Clusters in South Moravia
PrintDisplayed: 14/9/2024 17:31