C 2008

Přístupy k terapii vývojové dysfázie

BOČKOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Přístupy k terapii vývojové dysfázie

Název anglicky

The Accession to teh Therapy of the Developmental Dysphasia

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, 15 s. pedagogická, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027784

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978--80-210-4708-2

Klíčová slova anglicky

developmental dysphasia;Speech therapy of the developmental dysphasia;alternative and augmentative communication; stimulation reinforcement.

Štítky

alternative and augmentative communication, developmental dysphasia, stimulation reinforcement.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 6. 2009 11:16, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Tématem příspěvku je problematika aplikace principů alternativní a augmentativní komunikace v terapii vývojové dysfázie. Hlavním cílem prezentovaného výzkumného šetření bylo v rámci terapie vývojové dysfázie aplikovat principy alternativní a augmentativní komunikace, které mohou posloužit jako prostředek k zesílení stimulace smyslových kanálů jejich vzájemným propojením, neboť děti s touto formou narušené komunikační schopnosti mají obtíže se zpracováním informace, která přichází pouze zrakovou či sluchovou cestou.

Anglicky

The topic of the article is the issue of application of alternative and augmentativecommunication principles in the therapy of developmental dysphasia. The main aim of the research is, within the framework of therapy of developmental dysphasia, to apply alternative and augmentative communication principles that can serve as a means of sense channels stimulation reinforcement by the means of their mutual connection. Children with this type of impaired communication abilities have difficulties with processing of information, that comes only by visual or audial way.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 13. 11. 2024 17:06