Detailed Information on Publication Record
2008
Přístupy k terapii vývojové dysfázie
BOČKOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Přístupy k terapii vývojové dysfázie
Name (in English)
The Accession to teh Therapy of the Developmental Dysphasia
Authors
BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, 15 pp. pedagogická, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027784
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978--80-210-4708-2
Keywords in English
developmental dysphasia;Speech therapy of the developmental dysphasia;alternative and augmentative communication; stimulation reinforcement.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 5/6/2009 11:16, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
V originále
Tématem příspěvku je problematika aplikace principů alternativní a augmentativní komunikace v terapii vývojové dysfázie. Hlavním cílem prezentovaného výzkumného šetření bylo v rámci terapie vývojové dysfázie aplikovat principy alternativní a augmentativní komunikace, které mohou posloužit jako prostředek k zesílení stimulace smyslových kanálů jejich vzájemným propojením, neboť děti s touto formou narušené komunikační schopnosti mají obtíže se zpracováním informace, která přichází pouze zrakovou či sluchovou cestou.
In English
The topic of the article is the issue of application of alternative and augmentativecommunication principles in the therapy of developmental dysphasia. The main aim of the research is, within the framework of therapy of developmental dysphasia, to apply alternative and augmentative communication principles that can serve as a means of sense channels stimulation reinforcement by the means of their mutual connection. Children with this type of impaired communication abilities have difficulties with processing of information, that comes only by visual or audial way.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|