BOČKOVÁ, Barbora. Přístupy k terapii vývojové dysfázie (The Accession to teh Therapy of the Developmental Dysphasia). In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, 15 pp. pedagogická. ISBN 978--80-210-4708-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy k terapii vývojové dysfázie
Name (in English) The Accession to teh Therapy of the Developmental Dysphasia
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, 15 pp. pedagogická, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027784
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978--80-210-4708-2
Keywords in English developmental dysphasia;Speech therapy of the developmental dysphasia;alternative and augmentative communication; stimulation reinforcement.
Tags alternative and augmentative communication, developmental dysphasia, stimulation reinforcement.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D., učo 67483. Changed: 5/6/2009 11:16.
Abstract
Tématem příspěvku je problematika aplikace principů alternativní a augmentativní komunikace v terapii vývojové dysfázie. Hlavním cílem prezentovaného výzkumného šetření bylo v rámci terapie vývojové dysfázie aplikovat principy alternativní a augmentativní komunikace, které mohou posloužit jako prostředek k zesílení stimulace smyslových kanálů jejich vzájemným propojením, neboť děti s touto formou narušené komunikační schopnosti mají obtíže se zpracováním informace, která přichází pouze zrakovou či sluchovou cestou.
Abstract (in English)
The topic of the article is the issue of application of alternative and augmentativecommunication principles in the therapy of developmental dysphasia. The main aim of the research is, within the framework of therapy of developmental dysphasia, to apply alternative and augmentative communication principles that can serve as a means of sense channels stimulation reinforcement by the means of their mutual connection. Children with this type of impaired communication abilities have difficulties with processing of information, that comes only by visual or audial way.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 5/9/2024 09:26