HRICOVÁ, Lenka. Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice. In MÜHLPACHR, Pavel. Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech. 1. vyd. Brno: MSD, 2008, s. 80 - 89, 9 s. ISBN 978-80-210-4762-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice
Název anglicky Communicative competence of pupils at elementary schools for the hearing impaired in Germany and the Czech Republic
Autoři HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech, od s. 80 - 89, 9 s. 2008.
Nakladatel MSD
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00035033
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4762-4
Klíčová slova česky komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy jedinců se sluchovým postižením; znakový jazyk; znakovaný jazyk; prstová abeceda; přístupy ke vzdělávání sluchově postižených; orální metoda; totální komunikace; bilingvismus
Klíčová slova anglicky communication; communicative competence; comunicative forms of individuals with hearing impairment; sign language; signed language; dactylic alphabet; approaches to education of the hearing impaired; oral method; total communication; bilingualism
Štítky communication, communicative competence
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Změněno: 9. 3. 2011 10:11.
Anotace
V příspěvku je rozvinuta současná situace výzkumného záměru pro disertační práci, který se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků základních škol pro sluchově postižené u nás a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Jelikož výzkum teprve proběhne, jde zejména o teoretická východiska a plány na realizaci výzkumného šetření.
Anotace anglicky
This article outlines the current state of research plan for the authors doctoral thesis. The research deals with the range of communicative competences of pupils who attend primary schools for pupils with hearing impairment in the Czech Republic, and in Baden-Württemberg in Germany. As the research has not been conducted yet, the paper focuses on theoretical backround, as well as plans for the implementation of the research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:41