Detailed Information on Publication Record
2008
Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice
HRICOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice
Name (in English)
Communicative competence of pupils at elementary schools for the hearing impaired in Germany and the Czech Republic
Authors
HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech, p. 80 - 89, 9 pp. 2008
Publisher
MSD
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00035033
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4762-4
Keywords (in Czech)
komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy jedinců se sluchovým postižením; znakový jazyk; znakovaný jazyk; prstová abeceda; přístupy ke vzdělávání sluchově postižených; orální metoda; totální komunikace; bilingvismus
Keywords in English
communication; communicative competence; comunicative forms of individuals with hearing impairment; sign language; signed language; dactylic alphabet; approaches to education of the hearing impaired; oral method; total communication; bilingualism
Tags
Reviewed
Změněno: 9/3/2011 10:11, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
V originále
V příspěvku je rozvinuta současná situace výzkumného záměru pro disertační práci, který se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků základních škol pro sluchově postižené u nás a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Jelikož výzkum teprve proběhne, jde zejména o teoretická východiska a plány na realizaci výzkumného šetření.
In English
This article outlines the current state of research plan for the authors doctoral thesis. The research deals with the range of communicative competences of pupils who attend primary schools for pupils with hearing impairment in the Czech Republic, and in Baden-Württemberg in Germany. As the research has not been conducted yet, the paper focuses on theoretical backround, as well as plans for the implementation of the research.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|