HRICOVÁ, Lenka. Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice (Communicative competence of pupils at elementary schools for the hearing impaired in Germany and the Czech Republic). In MÜHLPACHR, Pavel. Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech. 1st ed. Brno: MSD, 2008, p. 80 - 89, 9 pp. ISBN 978-80-210-4762-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice
Name (in English) Communicative competence of pupils at elementary schools for the hearing impaired in Germany and the Czech Republic
Authors HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech, p. 80 - 89, 9 pp. 2008.
Publisher MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00035033
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4762-4
Keywords (in Czech) komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy jedinců se sluchovým postižením; znakový jazyk; znakovaný jazyk; prstová abeceda; přístupy ke vzdělávání sluchově postižených; orální metoda; totální komunikace; bilingvismus
Keywords in English communication; communicative competence; comunicative forms of individuals with hearing impairment; sign language; signed language; dactylic alphabet; approaches to education of the hearing impaired; oral method; total communication; bilingualism
Tags communication, communicative competence
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 9/3/2011 10:11.
Abstract
V příspěvku je rozvinuta současná situace výzkumného záměru pro disertační práci, který se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků základních škol pro sluchově postižené u nás a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Jelikož výzkum teprve proběhne, jde zejména o teoretická východiska a plány na realizaci výzkumného šetření.
Abstract (in English)
This article outlines the current state of research plan for the authors doctoral thesis. The research deals with the range of communicative competences of pupils who attend primary schools for pupils with hearing impairment in the Czech Republic, and in Baden-Württemberg in Germany. As the research has not been conducted yet, the paper focuses on theoretical backround, as well as plans for the implementation of the research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 5/7/2024 19:33