C 2008

Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice

HRICOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice

Name (in English)

Communicative competence of pupils at elementary schools for the hearing impaired in Germany and the Czech Republic

Authors

HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech, p. 80 - 89, 9 pp. 2008

Publisher

MSD

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00035033

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4762-4

Keywords (in Czech)

komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy jedinců se sluchovým postižením; znakový jazyk; znakovaný jazyk; prstová abeceda; přístupy ke vzdělávání sluchově postižených; orální metoda; totální komunikace; bilingvismus

Keywords in English

communication; communicative competence; comunicative forms of individuals with hearing impairment; sign language; signed language; dactylic alphabet; approaches to education of the hearing impaired; oral method; total communication; bilingualism

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2011 10:11, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku je rozvinuta současná situace výzkumného záměru pro disertační práci, který se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků základních škol pro sluchově postižené u nás a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Jelikož výzkum teprve proběhne, jde zejména o teoretická východiska a plány na realizaci výzkumného šetření.

In English

This article outlines the current state of research plan for the authors doctoral thesis. The research deals with the range of communicative competences of pupils who attend primary schools for pupils with hearing impairment in the Czech Republic, and in Baden-Württemberg in Germany. As the research has not been conducted yet, the paper focuses on theoretical backround, as well as plans for the implementation of the research.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education