HRICOVÁ, Lenka. Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido. s. 54. ISBN 978-80-7315-167-6. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením
Název anglicky Development of Communication Competences in Persons with Deafblindness
Autoři HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, s. 54-54, 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027794
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-167-6
Klíčová slova česky hluchoslepota; rodinná anamnéza; osobní anamnéza; verbální a neverbální komunikace; komunikační formy osob s hluchoslepotou; taktilní znakový jazkyk
Klíčová slova anglicky deafblindness; family anamnesis; personal anamnesis; verbal and non-verbal communication; communication forms of persons with deafblindness; touch sign language
Štítky alternative communication, communication, deafblindness, Non-verbal Communication, personal anamnesis, touch sign language, verbal communication
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Změněno: 25. 2. 2010 14:26.
Anotace
Tento článek je koncipován jako zpráva o vlastní činnosti z praxe provázané s teorií problematiky hluchoslepoty, podaná v závislosti na teoretickém základu. Jedná se o aktivity vykonávané v rámci péče o hluchoslepého chlapce předškolního věku. které mají za úkol rozvíjet jeho komunikační schopnosti a dovednosti - jeho komunikační kompetence. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.
Anotace anglicky
This text is outlined as a report about autors practice in the field of deafblindness. Furthermore, it contains the theoretical base of deafblindness. The paper describes activities organized in the frame of care for a pre-school deafblind boy. The activities focus on development of his communicative ability and skills - his communicative competences. The results have been obtained during a research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 19:49