HRICOVÁ, Lenka. Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením (Development of Communication Competences in Persons with Deafblindness). In KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2008, p. 54. ISBN 978-80-7315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením
Name (in English) Development of Communication Competences in Persons with Deafblindness
Authors HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 54-54, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027794
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-167-6
Keywords (in Czech) hluchoslepota; rodinná anamnéza; osobní anamnéza; verbální a neverbální komunikace; komunikační formy osob s hluchoslepotou; taktilní znakový jazkyk
Keywords in English deafblindness; family anamnesis; personal anamnesis; verbal and non-verbal communication; communication forms of persons with deafblindness; touch sign language
Tags alternative communication, communication, deafblindness, Non-verbal Communication, personal anamnesis, touch sign language, verbal communication
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 25/2/2010 14:26.
Abstract
Tento článek je koncipován jako zpráva o vlastní činnosti z praxe provázané s teorií problematiky hluchoslepoty, podaná v závislosti na teoretickém základu. Jedná se o aktivity vykonávané v rámci péče o hluchoslepého chlapce předškolního věku. které mají za úkol rozvíjet jeho komunikační schopnosti a dovednosti - jeho komunikační kompetence. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.
Abstract (in English)
This text is outlined as a report about autors practice in the field of deafblindness. Furthermore, it contains the theoretical base of deafblindness. The paper describes activities organized in the frame of care for a pre-school deafblind boy. The activities focus on development of his communicative ability and skills - his communicative competences. The results have been obtained during a research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:36