D 2008

Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením

HRICOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Rozvoj komunikačních kompetencí u jedinců se současným zrakovým a sluchovým postižením

Name (in English)

Development of Communication Competences in Persons with Deafblindness

Authors

HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 54-54, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027794

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords (in Czech)

hluchoslepota; rodinná anamnéza; osobní anamnéza; verbální a neverbální komunikace; komunikační formy osob s hluchoslepotou; taktilní znakový jazkyk

Keywords in English

deafblindness; family anamnesis; personal anamnesis; verbal and non-verbal communication; communication forms of persons with deafblindness; touch sign language

Tags

Reviewed
Změněno: 25/2/2010 14:26, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento článek je koncipován jako zpráva o vlastní činnosti z praxe provázané s teorií problematiky hluchoslepoty, podaná v závislosti na teoretickém základu. Jedná se o aktivity vykonávané v rámci péče o hluchoslepého chlapce předškolního věku. které mají za úkol rozvíjet jeho komunikační schopnosti a dovednosti - jeho komunikační kompetence. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.

In English

This text is outlined as a report about autors practice in the field of deafblindness. Furthermore, it contains the theoretical base of deafblindness. The paper describes activities organized in the frame of care for a pre-school deafblind boy. The activities focus on development of his communicative ability and skills - his communicative competences. The results have been obtained during a research.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education