Detailed Information on Publication Record
2008
Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu
BROŽOVÁ, DanaBasic information
Original name
Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu
Name in Czech
Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu
Name (in English)
Communication skill of pupils with specific learning difficulties at primary schools in South Moravian Region and possibility of its advancement
Authors
BROŽOVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vydání. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 153-166, 14 pp. Pedagogická literatura, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00027799
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-168-3
Keywords in English
specific learning difficulties; Framework Educational Programme for Primary Education; key competencies; communication; communication competencies
Změněno: 19/6/2009 07:23, PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se týká problematiky komunikace žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Autorka v rámci výzkumného šetření analyzovala potíže žáků se specifickou poruchou učení na 1. i 2. stupni ZŠ v Jihomoravském kraji především v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí, a to v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
In English
This text deals with communication of pupils with specific learning difficulties at primary school. The author presents research focused on difficulties of pupils with specific learning difficulties at primary school in South Moravian region, specially in the area of communication and communicative competencies, all this in the context of the Framework Educational Programme for Primary Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|