C 2008

Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu

BROŽOVÁ, Dana

Basic information

Original name

Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu

Name in Czech

Komunikativní kompetence a jejich rozvoj u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v jihomoravském regionu

Name (in English)

Communication skill of pupils with specific learning difficulties at primary schools in South Moravian Region and possibility of its advancement

Authors

BROŽOVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vydání. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 153-166, 14 pp. Pedagogická literatura, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027799

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-168-3

Keywords in English

specific learning difficulties; Framework Educational Programme for Primary Education; key competencies; communication; communication competencies
Změněno: 19/6/2009 07:23, PhDr. Dana Brožová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se týká problematiky komunikace žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Autorka v rámci výzkumného šetření analyzovala potíže žáků se specifickou poruchou učení na 1. i 2. stupni ZŠ v Jihomoravském kraji především v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí, a to v souvislosti s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

In English

This text deals with communication of pupils with specific learning difficulties at primary school. The author presents research focused on difficulties of pupils with specific learning difficulties at primary school in South Moravian region, specially in the area of communication and communicative competencies, all this in the context of the Framework Educational Programme for Primary Education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education